Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Kahramanmaraş’ta 19 Bin Metrekarelik Alan Orman Statüsünden Çıkarıldı!

21 Haziran 2025 tarihli Cumhurbaşkanı Kararı ile Kahramanmaraş başta olmak üzere 9 ildeki bazı bölgeler, orman sınırları dışına alındı.

21 Haziran 2025 tarihli Cumhurbaşkanı Kararı ile Kahramanmaraş başta olmak

Resmi Gazete’de yayımlanan karara göre, bu alanların artık orman vasfını taşımadığı gerekçesiyle 6831 sayılı Orman Kanunu’nun ilgili maddesi uyarınca statü değişikliğine gidildi.

Söz konusu karar kapsamında Kahramanmaraş’ın Onikişubat ilçesine bağlı Tekerek Mahallesi’ndeki 19 bin 213 metrekarelik alan da orman sınırlarından çıkarıldı.

Karara ekli krokiler ve koordinat listeleriyle sınırlar net bir şekilde belirlendi.

Orman niteliğini kaybeden diğer iller ise şöyle:

  • Balıkesir

  • Bitlis

  • Çankırı

  • Kastamonu

  • Kırşehir

  • Kütahya

  • Muğla

  • Sinop

Yetkililer, söz konusu değişikliğin yasal mevzuata uygun olarak yapıldığını ve bölgelerin artık orman özelliği taşımadığını vurguladı.