Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

23 yıllık geleneğin değişmesine Şeref Eroğlu’ndan sert tepki: “Ben o güreşe katılmam”

Türk güreşinin efsane isimlerinden, dünya ve Avrupa şampiyonu milli sporcu Şeref Eroğlu, Dulkadiroğlu Belediyesi tarafından yıllardır kendi adıyla düzenlenen Dereköy Güreşleri’nin isminin değiştirilmesine tepki gösterdi.

Türk güreşinin efsane isimlerinden, dünya ve Avrupa şampiyonu milli sporcu

Eroğlu, alınan kararı hem şahsına hem de Kahramanmaraş’ın spor tarihine yapılmış bir haksızlık olarak değerlendirdi.

“İsmimi kaldırmaları doğru değil”

23 yıldır “Şeref Eroğlu Dereköy Güreşleri” adıyla gerçekleştirilen organizasyondan adının çıkarılması üzerine açıklama yapan milli güreşçi, bu kararı doğru bulmadığını belirterek, düzenlenecek organizasyona katılmayacağını açıkladı.

Kararın kendisine danışılmadan alındığını ifade eden Eroğlu, “İnsanların isimleriyle neden oynuyorsunuz? Bana bu ismi bugünkü belediye başkanı vermedi.” sözleriyle tepkisini dile getirdi.

Kazandığı başarıları hatırlattı

Uluslararası kariyerinde elde ettiği madalyaları göstererek konuşmasını sürdüren Eroğlu, başarılarının uzun yılların emeğiyle kazanıldığını söyledi.

1997 Dünya Şampiyonluğu, altı Avrupa şampiyonluğu ve 2004 Atina Olimpiyat Oyunları’nda elde ettiği olimpiyat ikinciliğini hatırlatan Eroğlu, bu başarıların yalnızca kendisini değil, Kahramanmaraş’ı da temsil ettiğini vurguladı.

“Bu memlekette bunu başaran tek kişiyim. Bu madalyalar bana hediye edilmedi. Hayatımı ortaya koyarak kazandım.” ifadelerini kullandı.

“Sporcuların emeklerine sahip çıkılmalı”

İsim değişikliğinin kişisel bir mesele olmadığını belirten Eroğlu, sporcuların ortaya koyduğu emeğin korunması gerektiğini söyledi.

Dünya çapında elde edilen başarıların Kahramanmaraş’ın ortak değeri olduğunu ifade eden milli güreşçi, gelecek nesiller için sporcuların örnek alınması gerektiğini belirterek, “Değerlerimize sahip çıkmazsak yarın yeni şampiyonlar yetiştirmekte zorlanabiliriz.” dedi.

23 yıllık geleneği hatırlattı

Adının organizasyona mevcut yönetim tarafından verilmediğini dile getiren Eroğlu, geçmiş belediye başkanlarının spora ve sporculara verdiği desteği hatırlattı.

Ali Sezal döneminde başlayan uygulamanın sonraki belediye yönetimleri tarafından da sürdürüldüğünü belirten Eroğlu, 23 yıldır devam eden geleneğin sona erdirilmesini anlamakta güçlük çektiğini ifade etti.

Deprem sonrası Kahramanmaraş için yürüttüğü çalışmaları anlattı

Açıklamasında yalnızca güreş organizasyonuna değil, Kahramanmaraş’a verdiği desteklere de değinen Eroğlu, kendisini şehrin spor elçilerinden biri olarak gördüğünü söyledi.

6 Şubat depremlerini Dereköy’de yaşadığını belirten milli sporcu, afet sonrasında devletin yürüttüğü yeniden inşa çalışmalarını yakından takip ettiğini ifade etti.

Eroğlu ayrıca, Kahramanmaraşspor’un lig haklarının korunması amacıyla Türkiye Futbol Federasyonu nezdinde girişimlerde bulunduğunu ilk kez kamuoyuyla paylaştı.

“Ben bugün Kahramanmaraşspor’un yanında olmayacağım da ne zaman olacağım?” diyerek memleketi için her zaman sorumluluk almaya hazır olduğunu vurguladı.

Kahramanmaraş’ta güreşin yeniden canlanmasına katkı sağladığını söyledi

Türkiye Güreş Federasyonu Başkanlığı döneminde Kahramanmaraş’ın güreşte yeniden öne çıkması için önemli projelere imza attıklarını belirten Eroğlu, 2021 yılında Büyükler Serbest Türkiye Güreş Şampiyonası’nın Cumhuriyet tarihinde ilk kez Kahramanmaraş’ta düzenlendiğini hatırlattı.

Organizasyonun Büyükşehir Belediyesinin desteğiyle gerçekleştirildiğini ifade eden Eroğlu, kentin geçmişte birçok önemli güreşçiyi Türk sporuna kazandırdığını söyledi.

“Kahramanmaraş, Bekir Böke’den Harun Doğan’a kadar birçok şampiyon yetiştiren bereketli bir spor şehridir. Bu mirasın yeniden güçlenmesi için büyük emek verdik.” dedi.

“Bu memlekete vefa borcumu ödemeye çalışıyorum”

Kahramanmaraş’a bugüne kadar hiçbir maddi beklenti içinde olmadan hizmet ettiğini belirten Şeref Eroğlu, Büyükşehir Belediyespor Yönetim Kurulu üyeliği görevini de ücret almadan yürüttüğünü söyledi.

Konuşmasının sonunda birlik ve beraberlik çağrısı yapan Eroğlu, “Biz büyük Kahramanmaraş ailesiyiz. Birbirimize sahip çıkmalı, şehrimizin yetiştirdiği değerlere hep birlikte sahip çıkmalıyız.” ifadelerini kullandı.